1 jaar geleden begon dit blog !

 Exact 1 jaar geleden, 29 januari 2021 begon ik met dit blog. 


Om verschillende redenen.

Ten eerste omdat mijn ouders in Vlaanderen wonen, niet vaak kunnen langskomen en ik toch de evolutie van de tuin enzo wou laten zien. 

Vandaar ook dat het blog in het Nederlands geschreven is. 

Ik overweeg wel om verder te gaan in het Frans of misschien een mix van de twee, waarom niet. 

Ik heb meer Franstalige lezers maar anderzijds doet de knop Google translate op mijn blog zijn werk vrij goed. 

Het wordt niet perfect vertaald maar wel begrijpbaar. 

En ja, in je moedertaal schrijven blijft natuurlijk ook wel het makkelijkste en het natuurlijkste.


De tweede reden dat ik dit begon is omdat ikzelf meer en meer met planten, de tuin en alles wat ermee te maken heeft bezig ben. 

Ooit begon het met een moestuin maar intussen ben ik helemaal plantenverslaafd.

Of het nu struiken zijn, vaste planten, éénjarigen, bloembollen,...ik wil ze allemaal en ik wil er alles over weten.

In de tuin werken is plezant maar wat mij het meeste ontspant is boeketten of bloemstukken maken. 

Dat is gewoon het zaligste wat er is. 

Boeketten maken geeft me ook ideeën voor bepaalde planten te combineren in de tuin of omgekeerd combinaties in de tuin geven me ideeën voor een boeket.

Mijn hoofd barst nog van de ideeën voor de tuin, er is ook nog veel plaats en een tuin is een levenswerk. 

Dit blog zal dus nog wel even bestaan als alles meezit.

En ik hoop dat ons mama ook nog lang elke morgen bij haar koffietje mijn blog kan openslaan en lezen.





Reacties

  1. ´s morgens of ´s avonds laat, je blog wordt regelmatig bezocht door de mama. Zo blijven we een beetje op de.hoogte van de evolutie in de mooie tuin, leren we iets bij en zijn in gedachten.bij jullie xx 😍

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts