Aanplantingen herfst 2021

Vandaag deed ik eindelijk verder met bloembollen planten. 
Te beginnen met deze tulp 'Mystic Van Eyck'. Ik plantte ze beneden in de tuin. 
Gecombineerd met Myosotis zal dat al heel mooi worden maar ik ga er nog donkerdere tulpen bijplanten denk ik.



UPDATE : Ik plantte er nog City Of Vancouver en Candy Prince bij die ik over had.



 Langs het trapje plantte ik een mix van Chionodoxa. (witte,roze en blauw)




Aan de poort heb ik een tijdje geleden Papaver orientalis 'Harlem' geplant. Een vaste plant papaver. Er zitten ook bloembollen tussen maar ik weet niet meer dewelke, met dank aan mijn menopauze brein. 
Ik denk Alliumbollen maar dewelke weet ik totaal niet meer.
De lelijke groene draad gaan we vervangen door kastanjehek.



Hier aan de fruitbomen staat een rozelaar die we beiden niet echt mooi vinden. Gekocht voor een andere variëteit maar bon, dus fout. 



Omdat ik niet zomaar een plant wil weggooien heb ik geprobeerd om de rozelaar te associëren met andere zachtergele planten en ik hoop dan dat de combinatie geslaagd zal zijn.
Ik plantte Salvia glutinosa ernaast, enkele Digitalis 'Apricot Beauty' en Scabiosa ochroleuca.



Salvia glutinosa





Digitalis 'Apricot Beauty'





















Scabiosa ochroleuca

Mijn compagnon 


Dit is een roze Hydrangea macrophylla. Eéntje uit de tuin van mijn grootvader. Ik ben geen grote fan van de macrophylla's voor in de tuin maar ze zijn wel zalig om te gebruiken in bloemstukken.
Een tijdje geleden kocht ik nog een witte. Tegen de zin van Gregory héhé. Eerst had ik hem in pot maar ik heb hem uiteindelijk gewoon naast deze geplant, zo valt het hem niet op en ondertussen heb ik toch een extra macrophylla in de tuin. 



 De dahlia's zijn ook uitgehaald en hier en daar oogstte ik nog wat zaad om in het voorjaar te ruilen.



Bij de papaver orientalis 'Patty's Plum' die ik eerder plantte heb ik Allium christophii bollen bijgezet.


Ik heb nog een heleboel tulpenbollen te planten maar beetje bij beetje kom ik er wel. Er is nog tijd genoeg voor de bloembollen.

Reacties

Populaire posts