Nieuwe aanplantingen herfst 2021

Dit is een beeld van langs de garage. 
De Verbena bonariensis is helemaal gaan hangen maar ik vind het prachtig zo samen met de Agastache 'Alabaster' en ik plantte er onlangs een Helenium bij die je wel ziet staan als je goed kijkt.
Het is een deel tuin dat eigenlijk nog vorm moet krijgen. De parterre is wel al afgelijnd maar er staat nog niet heel veel geplant.
Ook omdat er nog moet gewerkt worden langs die kant om het panton te overdekken en de zijkant daarvan gaan we ook toemaken maar wel op een manier dat er doorkijk is naar de tuin.



Agastache 'Alabaster'


Helemaal linksonder op de foto zie je een Salvia die ik verplantte van het midden naar de zijkant van de border.
Rechts daarvan zie je steentjes rechtop staan. (om duidelijk te maken aan mijn medebewoners dat er planten staan)
Daar plantte ik de Papaver orientalis 'Patty's Plum'.



En dit is ongeveer in het midden tussen de Salvia, de papavers en de Verbena op de achtergrond.


 Hier zitten bloembollen van de Fritillaria persica 'Ivory Bells' en 'Twin Towers Tribute',
Samen met de witte tulpen 'City of Vancouver'.
In plaats van samen in een groepje te planten zoals ik normaal doe heb ik de bollen meer uit elkaar geplant en plik plok ergens door elkaar.
Er bovenop zette ik enkele toefjes Muscari en enkele toefjes Myosotis. Beiden gewoon uit de tuin gehaald en verplaatst.


Fritillaria persica 'Twin Towers Tribute'


Fritillaria persica 'Ivory Bells'



Tulp 'City of Vancouver'



Papaver orientalis 'Patty's Plum'
(een vaste plant papaver dus die ik ga combineren met éénjarige papavertjes)



Reacties

Populaire posts