Anthriscus sylvestris

 In mijn vorige post zaten er in het boeketje schermbloemen, namelijk Anthriscus sylvestris. 

Schermbloemen zijn wat mij betreft absoluut onmisbaar in de tuin. Niet alleen geven ze een romantische toets aan een boeket, ze combineren ook prachtig met allerlei andere planten.

Er zijn vele schermbloemen waar ik het later over zal hebben. Deze Anthriscus sylvestris vindt je bij ons in de Ardennen zowat overal langs de kant van de weg en ook in de tuin duiken ze overal op. Ik gebruik heel graag bloemen die ik gewoon tijdens een wandeling zie en deze is zowat de eerste die je overal ziet  in de lente. 


Er bestaat ook een leuke cultivar Anthriscus sylv.'Ravenswing'. Deze heeft donker blad en de schermbloemetjes blijven langer mooi in boeket.

Ik heb hem sinds enkele jaren in de tuin en is echt de moeite waard.




Reacties

Populaire posts