Tuin eind februari 2022

Wat een prachtige lentedag was het gisteren. Ik heb een hele dag in de tuin gewerkt en 's middags aten we zelfs op het terras.
De kleine tulpjes in mijn hangmanden krijgen al mooi kleur, ik ben echt hééééél benieuwd om deze te zien bloeien.

Tulp humilis pulchella 'Violacea Black Base'


Ik heb dit jaar niet alle manden gevuld met tulpen, in sommigen zette ik viooltjes.

Viola cornuta 'Butterfly Rose'


Ik snoeide her en der nog wat vaste planten maar ik heb me vooral beziggehouden met rozen snoeien. 
Het overgrote deel rozen werd pas vorig jaar en dit jaar aangeplant maar er staan er ook wel wat die al wat ouder zijn en moesten gesnoeid worden.

Roos 'Scepter d'Isle'
VOOR

NA


Ook de Alliums komen al overal uit. 


Dit stukje tussen de fruitbomen was vorig jaar ingezaaid met Papavers en Daucus carota 'Dara' en ik wil daar dit jaar ook bloemen zaaien, een mengeling van allerlei éénjarigen. Ik harkte de grond al fijn maar moet nog beslissen wat ik er exact ga zaaien.



De 30 nieuwe rozelaars die ik onlangs plantte komen al helemaal goed.
Ik heb trouwens is een inventaris gemaakt van alle rozelaars en er staan er nu 80 in onze tuin. Mooi begin hihi.


Dit is de klimroos 'Cottage Maid' die ik ook snoeide, ik haalde er vooral dode en gekruiste takken uit.


Vorig jaar zaaide ik de Aquilegia 'Green Apples' en ik was al een beetje in paniek omdat ik de plant nergens zag uitkomen maar na even zoeken zag ik dan toch al enkele blaadjes.
Ben heel benieuwd om deze dit jaar te zien bloeien.


Surprise : Ik heb toch nog 7 rozelaars bijgekocht die ik vandaag ga uitplanten.
3 ramblers : 'Rambling Rector' , 'The Albrighton Rambler'  en 'Treasure Trove'
Roos 'A Whiter Shade Of Pale' , 'Constance Spry', 'Abraham Darby'  en 'Batsheba'

Dit jaar zijn er dus heel veel nieuwe rozelaars aangeplant, ik kijk er heel erg naar uit om die allemaal te zien bloeien. 

 
Fijne zondag iedereen !




 

Reacties

Populaire posts