Agastache rugosa 'Alabaster'

Een geweldige plant Agastache, ze bestaan in veel mooie kleuren.

 Deze is de Agastache rugosa 'Alabaster' die ik zelf zaaide. Bij ons is hij ongeveer een meter hoog.
Zou niet echt heel winterhard zijn maar tot nu toe overleefde de plant bij ons in de tuin. En hij zaait zichzelf goed uit dus kwijt ga je hem niet geraken.

De stengels zijn heel stevig en recht en ik gebruik de bloemen regelmatig in boeketjes.

Ze staan graag in volle zon en trekken enorm veel bijtjes aan. Het blad ruikt naar anijs.
Ze bloeien ook heel lang, kortom een echt interessante plant waar ik zeker nog andere variëteiten ga van zaaien. Ideaal om te combineren met rozelaars.






Van deze ben ik niet meer zeker, ik denk dat het 'Lavender Haze' is. In elk geval ook zelf uit zaad opgekweekt maar de variëteit ben ik vergeten.







 



Reacties

  1. Ik heb zoveel mogelijk zaadjes rondgestrooid van de Agastache omdat ik hem echt mooi vind, nu hopen dat er enkele nieuwe plannen uit voort komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal wel zeker. Juist opletten dat ge jonge zaailingen niet uittrekt in't voorjaar bij het wieden. 😀

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts