Rhoeas en somniferum papavers

Flashback naar het voorjaar. 

Eigenlijk moest dit zaad geweest zijn van Linaria purpurea dat ik kreeg maar het werden rhoeas papavers. Waauw, geen seconde spijt van zeg. 

Ze zijn veel eleganter en fijner dan de somniferum papavers.  En dan bedoel ik niet enkel de bloem maar ook de plant zelf, het blad.

Ook bij de somniferum papavers die zichzelf verder uitgezaaid hebben in de tuin zijn leuke verrassingen dit jaar.




 

Wat een prachtige pruimkleur.




Mooi rood met de schermbloem Ammi majus op de achtergrond.





















En tot slot degene waar ik nog altijd niet van weet of ik hem nu lelijk of mooi vind.
Eerst vond ik hem echt carnaval. De dag erna stond er plots een roze naast en vond ik hem al sympathieker.
Speciaal in elk geval, en heeft zich in de loop van de dag in alle richtingen gedraaid om 's avonds toe te klappen.










Reacties

Populaire posts