Bestelling voorjaarsbollen

 Het is nog maar eind augustus maar dringend tijd om voorjaarsbollen te bestellen of je hebt niet meer wat je wil.

Gisteren maakte ik dus mijn keuze voor de hangmanden. Er zijn 6 manden aan de gevel en 4 lange manden aan het terras. 

Wat ik vorig jaar koos leest u hier.

Voor volgende lente is de trend blijkbaar echt heel donkere tulpen gecombineerd met bruine geelroestige tulpen. Het heeft wel iets maar ik heb me toch terug laten verleiden tot de roze en paarse tinten. Ik koos deze keer Triumph tulpen ipv dubbele pioentulpen.

Ik ga in de manden aan de gevel deze drie tulpen combineren met viooltjes.

De namen staan eronder. 

Voor de lange manden aan het balkon worden het lage botanische tulpjes gecombineerd met Ipheon en Anemone blanda.

De tulpenbollen bestelde ik bij Promesse De Fleurs alsook de viooltjes die ik in mini stekjes kocht.

(De foto's komen van hun site.)

Bestelling komt normaal aan begin oktober.

Kijk er al naar uit, het kiezen is even plezant als het planten en genieten daarna.


Triumph tulp 'Roussillon'

Triumph tulp 'Rosalie'

Triumph tulp 'Ronaldo'

Viola cornuta Butterfly Rose White Face

Viola Cool Wave Blue Skies



Voor de lange manden aan balkon :

Ipheon

Tulp humilis pulchella 'Violacea' Black Base



Anemone blanda 'White Splendour'


Reacties

  1. Oooh mooie tulpen. Ipheon heb ik in de tuin staan, ben verliefd op die bloemetjes.
    Je manden zullen weer prachtig zijn xx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts