Open tuinen deel 3

De derde tuin  die ik bespreek maar het was eigenlijk de eerste tuin die we bezochten.

De tuin is helemaal anders dan de twee vorige. Meer gestructureerd, strakker, een heel andere stijl. Wat een diversiteit ook hier alweer. 
Dit is echt een tuin met al veel grote struiken. 





Toen we binnenkwamen waren we onmiddellijk onder de indruk van de liaanroos in de lindeboom.
Uiteindelijk bleken het twee verschillende rozelaars te zijn. Eéntje ervan was 'Paul's Himalayan Musk', de andere ben ik vergeten.
Ik vond het wel prachtig om te zien, zeker omdat we zelf ook 'Paul's Himalayan Musk' plantten in één van onze eiken en dus kon ik nu echt zien hoe het er binnen enkele jaren ook bij ons zal uitzien.

In deze tuin staat de rozelaar al 20 jaar.


Hier en daar ook grote kunstwerken.




Yves stond erop ons deze rozelaar te tonen. De bloemen lijken op aardbeitjes en blijven ook effectief zo,ze komen niet meer open ofzo. 


De tuin is mooi onderhouden, het gras netjes afgeboord.

In de tuin staan een stuk of 5 verschillende grote Hamamelissen. Ook dat gaf me een beeld van hoe het er bij ons zal uitzien binnen enkele jaren want bij ons staan er ook verschillende maar nog jonge planten.





Een rugosa rozelaar. Toen we vorige week de roseraie bezochten van Danielle Schmitz in Malmedy waren we het eens dat we rugosa rozelaars niet zo mooi vinden maar nu we het zo in een haag verwerkt zien heeft het wel iets.



Bamboe is niet zo ons ding, nochtans staan ze hier echt op de perfecte plek en passen ze helemaal in het plaatje.



Op de foto is het misschien niet goed te zien maar dat zijn serieuze stevige stokken. 
Nicole volgt al jaren bloemschikles en ik bedacht me dat ze deze misschien wel gebruikt in haar bloemstukken.






De bochtige stammen die je hier ziet zijn dus de 'stengels' van de liaanrozen. Indrukwekkend mooi.


Ergens tussen vond ik nog een mooie Aquilegia, bij ons zijn ze al lang allemaal uitgebloeid.


Een campanula waar ik al lang over twijfel hem te kopen, nu ik hem zo in een tuin zie ben ik overtuigd hem ook te willen.
















Nog is blijkt dat een op zich voor mij 'lelijke' gele roos mooi wordt als ze juist gecombineerd wordt. Met de zachte kleur van de Astrantia wordt het geheel echt mooi.


Rozelaar 'Viridiflora'. Een rozelaar die alleen maar groene bloemblaadjes heeft.


Prachtige klimrozelaar.


Paeonia Itoh 'Dark Eyes'






 Een mooie heel grote tuin. Ook hier doen we weer ideeën op en waren we echt onder de indruk van de liaanrozen, de grote Hamamelissen en de diversiteit aan planten.

Morgen de vierde en laatste tuin die we bezochten. 

Reacties

Populaire posts