Open tuinen deel 1

Vorige zondag waren er verschillende tuinen te bezoeken in Bouillon die ik de komende dagen hier zal  bespreken.
De eerste is van Annick Boidron die ook een blog heeft https://www.quatremoineaux.be/

De voorkant van het huis spreekt me al hard aan. De beplanting is heel mooi en natuurlijk.
Annick vertelde dat er voordien Buxus stond. Nu staat er tegen de gevel een druivelaar, rozelaars, vaste planten, éénjarigen. Heel erg knap en zeker veel mooier dan  Buxus. 
Ook de ingezaaide strook ervoor is echt tof.
Ik moet zeggen dat het huis op zich qua gebouw me niet erg zou aanspreken maar met de beplanting is het wel een heel knap zicht.


Rozelaar. Van ver denk je een Clematisbloem te zien maar het is wel degelijk een rozelaar.



Ook de kleine terracotta potjes op de vensterbanken vind ik zo tof.


Ingang van de tuin. Als ik het me goed herinner is heel de tuin omheind met kastanjehek.



Als je aan het einde van het paadje komt en je kijkt naar rechts zie je dus dit.


Maar we gaan eerst naar links.
Tradescantia en een Geranium.


Wat een diversiteit aan planten, waauw.



Een kleine waterpartij.



Langs de smalle paadjes gaan we verder door. Overal blijven we een hele tijd staan want er is zoveel diversiteit dat het even duurt eer je alles gezien hebt.



Digitalis lutea waar ik enkele zaailingen van kreeg. Bedankt Annick.


Waar de man in het witte t-shirt staat is dus het paadje van de ingang waar ik zei dat we eerst naar links gingen. Veel verder zijn we dus nog niet.





Verder door komen we aan het eerste deel van de groententuin waar Annick  speciale groenten teelt. Speciale variëteiten, vergeten groenten of speciallekes van over de hele wereld. Ook hier veel diversiteit.




De serre waar onder andere tomatenplanten in staan. 







Aan schaduwplekken ook geen gebrek in de tuin. Er staan een heleboel grote bomen.




Ik kan me inbeelden dat het hier goed vertoeven is tijdens hete zomerdagen.




Een natuurlijke vijver.





Massa's kikkers. 


Her en der ook toffe decoratie. Mooi, echt mijn stijl en niet te veel want decoratie kan al snel teveel zijn in een tuin.



Oh ja deze stoelen vond ik zo tof gerenoveerd. De rugleuning en het zitvlak is gewoon een brute plank.






Kippen, bijenkasten. De man van Annick is imker.



De zijkant van het huis, we hebben dus een hele lus in de tuin gemaakt.
Hier staat de eettafel en het kan niet beter zijn in de schaduw onder een boom.



Grote fruitbomen, zalig. Ik vind het spijtig dat onze tuin te klein is voor zulke grote fruitbomen.




Ja, de vorige foto van de zijkant kwam iets te vroeg, na de bijenkasten zijn we dus hier.



Om nogmaals de toer te doen, we zagen zoveel dat we de tuin verschillende keren rondgegaan zijn.







Hier zijn we terug aan het begin. 




 Dit was echt een heel inspirerende tuin. 

Enorm veel diversiteit, heel natuurlijk en toch veel oog voor detail. Het kastanjehek, de mooie deco, de juiste tuinmeubels, ....

Ik was geëmotioneerd door al dat moois en als er emotie is is het geslaagd vind ik.

Hier hebben we zeker veel ideeën opgedaan. 

Toch is er één negatief punt, echt een ENORM negatief punt. Je hoort heel erg het verkeer van de grote baan iets verderop.

Daar zou ik niet meer aan kunnen wennen. Bij ons is het heel rustig en we zijn goed op weg om ook zo een mooi paradijsje te creëren.


Reacties

Populaire posts