Epimedium

Epimediums, er bestaan heel wat variëteiten en ik ben er niet helemaal fan van. Vooral de gele tinten zijn mijn ding niet.

Maar het is vaak een kwestie van mooi te combineren met andere planten waardoor iets plots beter tot zijn recht komt. 

Het zijn wel heel elegante lentebloeiers natuurlijk en de kleur van deze warleyense vind ik wel prachtig. Op de foto's is er telkens een andere lichtinval waardoor de kleur wat verschilt maar het is wel degelijk telkens dezelfde. Epimedium warleyense heeft een mooie oranje koperachtige kleur. 

Epimedium warleyense

Epimedium warleyense

Epimedium warleyense

Epimedium warleyense


Epimedium rubrum

Epimedium colchicum pinnatum

Epimedium 'Amber Queen'

Epimedium waar ik de naam van vergeten ben




Reacties

  1. Ik vind dat zo´n mooie fijne bloemetjes. De bladeren van de plant hebben een mooie donkerrood/bruine kleur in de lente, verdorren in de herfst, maar blijven gans de winter aanwezig tot de nieuwe komen piepen in de lente.
    Ik heb ze in geel, paars en rood

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts